Resor

En vecka kvar på semestern. Sedan börjar höstterminens aktiviteter, för min del med ett antal längre resor. Den 12-29 augusti reser jag tillsammans med en delegation från Stockholms universitet till Singapore, Hongkong, Shanghai, Brisbane och Tokyo. Den 18-24 oktober planerar jag att besöka ett antal universitet i USA. Båda dessa resor handlar om att upprätta och förnya samarbetsavtal med olika universitet. Den 10-15 november medföljer jag tillsammans med ett antal andra universitetsrektorer på Ingenjörsvetenskapakademins resa till Gulfstaterna. Jag kommer att rapportera på bloggen i den mån det finns tid och tillgång till internet. Det är många som redan nu – det är god framförhållning! – frågar om jag har möjlighet att delta i olika aktiviteter under hösten. E-postförfrågan till rektor@su.se är bra, det går också att kolla min almanacka med min sekreterare.