Rekryterings- och imagekampanj

Vi har i år gjort en samlad rekryterings- och imagekampanj inför anmälningsdagen till våra utbildningar den 15:e april. Jag vill naturligtvis att kunskapen om vad Stockholms universitet kan erbjuda presumtiva studenter ska öka. Framförallt vill jag framhålla forskningsanknytningen. Vi har omfattande forskning inom stora områden med framstående forskare som också deltar i undervisningen och i samhällsdebatt och samhällsutveckling. Kampanjen som många kommer att möta i tidningar och kollektivtrafik baseras på exempel från universitetets ledande forskningsområden. Den är utformad av en referensgrupp med bland andra dekanerna. Kampanjen drar igång med, som jag hoppas, en framträdande plats för Stockholms universitet i DNs högskoleguide 10 mars och med Öppet Hus på universitetet den 11 mars. Många har väl redan sett annonserna för Öppet Hus i tunnelbanan. Det hela handlar inte bara om att fylla platserna på våra utbildningar, det handlar också om att till allmänheten sprida information om utbildning och forskning vid Stockholms universitet.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s