Samverkan med KI och KTH

SULF ordnar den 7 maj ett idéseminarium om samarbetet mellan KI, KTH och Stockholms universitet. Vi har redan ett omfattande samarbete, flera institutioner och institut gemensamma, Fysikcentrum, Campus IT-universitetet i Kista och gemensamma planer för Norra Stationsområdet. Våra tre universitet kompletterar varandra och jag ser gärna att samarbetet utvecklas ytterligare. Jag träffar regelbundet mina rektorskolleger Harriet Wallberg-Henriksson och Peter Gudmundsson för att diskutera detta. Tillsammans bildar våra tre universitet en sorts allians, även om det idag inte finns något formellt alliansavtal. Någon sammanslagning är inte aktuell. Idéseminariet är bra, men jag och mina båda rektorskolleger kan inte delta. Vi är kallade till möte med utbildningsministern på Rosenbad vid samma tidpunkt.

Kommentera

