Full kostnadsredovisning

Wallenbergsstiftelserna har haft två informationsmöten för ekonomihandläggare vid lärosätena och för andra finansiärer om full kostnadsredovisning enligt SUHFs redovisningsmodell, den 28 april och igår 6 maj då jag var med. Expertis från stiftelserna har spelat en aktiv roll i framtagandet av redovisningsmodellen som nu också används i stiftelsernas ansökningsblanketter. Det är precis den ordning som SUHF önskar och som jag nu för samtal om med olika finansiärer. Samtidigt pågår arbetet med införandet av modellen på lärosätena. Jag får olika signaler om hur detta går, och åsikterna om modellen är många. Jag har sammanställt och försökt besvara ett antal vanligt förekommande frågor om full kostnadsredovisning och full kostnadstäckning. De finns utlagda på SUHFs hemsida nedtill i högerspalten. Läs gärna dessa frågor och svar och låt mig veta om svaren är oklara eller otillräckliga och om det finns fler frågor som behöver svar.

Kommentera

