Kommunikation

Vi har under föregående år arbetat med att utveckla vår kommunikations-plattform, hur vi informerar om Stockholms universitet, vad vi gör, kan och erbjuder. Det kommer bland annat att märkas i kampanjerna inför de kommande ansökningstillfällena i april och oktober. En försmak av uttrycket kan man få av omslagen till den nya utbildningskatalogen och katalogen över våra internationella masterprogram. Vi betonar att vi är en del av Stockholm och hos oss ger utbildning och forskning resultat – så här skrev en välkänd alumn till mig i dag: ”Min utbildning vid universitetet förändrade verkligen mitt liv. Plötsligt öppnades dörrar till roliga arbeten och människor var intresserade av mina idéer. Jag, som tidigare tyckt att skolan var tråkig, fick verkligen ett helt annat perspektiv på studier.”

Lämna en kommentar