Terminen som gått

Det återstår några dagar av första halvåret 2012, på torsdag har jag en rad sammanträden om ärenden som behöver avklaras före sommaruppehållet. Den gångna terminen var den första med den nya organisationen, och den känns mycket bra, framförallt är jag nöjd med hur den nya universitetsledningen med de båda vicerektorerna fungerar. Samarbetet med KI och KTH har utvecklats med gemensamt besök i Illinois i USA, besök av universitetsledningarna på KI och hos oss (vi ska till KTH i september), och starten av en ny gemensam sommarskola. Lokalfrågorna med planering av Albano, uppförande av Studenthuset och utbyggnad av Arrheniuslaboratoriet mm går framåt, även om jag önskar att det ska gå snabbare med Albano. Resultaten från Högskoleverkets nya kvalitetsutvärderingar började levereras i april och nya rapporter kommer hela tiden. Utvärderingssystemet är som framgår t ex av mina många kommentarer här på bloggen synnerligen omdiskuterat och debatten lär fortsätta. Nu önskar jag alla medarbetare en solig sommar och välkomna tillbaka vid upptakten i Aula Magna eftermiddagen 27 augusti.

Kommentera

