Gästföreläsare

Om jag inte har någon arbetslunch går jag ner och köper en smörgås i A-huset i Södra Huset, de ökända blå husen som är mycket bättre än sitt rykte och som är mina favorithus på campus tack vare alla studenter och all liv och rörelse där. Idag tittade jag in genom det runda fönstret i dörren in i föreläsningssalen i A-huset. Där står Fredrik Reinfeldt och föreläser, som det visar sig över ämnet ”Att styra riket” för studenterna i statsvetenskap. Statsministern är alumn från Stockholms universitet och med honom ett förbluffande stort antal framstående företrädare i det svenska samhället. Det är roligt att vi kan utnyttja dem som gästföreläsare, och jag hoppas att vi ska kunna göra det i ännu större utsträckning i framtiden.

Kommentera

