Denna blogg

Jag startade denna blogg i juni 2005 efter drygt ett år som rektor. Syftet var att framförallt internt informera medarbetarna om aktuella frågor. Efterhand visade det sig att bloggen också kom att läsas av många andra från universitets- och högskolesektorn i hela landet och även av media. Den har sålunda blivit en utmärkt kanal för att informera om min och Stockholms universitets ståndpunkt i olika frågor. Det är inte så många som skrivit kommentarer till blogginläggen men jag har muntligen fått ett stort antal uppskattande kommentarer och vittnesbörd om att den läses av flera hundra personer varje dag. Emellertid, allt har sin tid, och detta blir mitt sista blogginlägg. Sammanlagt har det blivit 930 inlägg. De kommer att samlas i en sökbar textfil på min framtida hemsida och även sparas digitalt och som utskrift i universitetsbiblioteket. Varmt tack till alla läsare!

12 thoughts on “Denna blogg

  1. Annika Lundström

    Tack! Har varit intressant att följa och läsa. Kommer att sakna den och hoppas nya Rektorn bloggar vidare!

  2. Pervin

    Tack för dessa aktuella och intressanta ämnen som har tagits upp.
    Det har alltid varit intressant att läsa!

  3. Sven Mannervik

    Det har varit en utmärkt informationskanal där du som Rektor också ofta tydligt klargjort din hållning i olika frågor. Det har varit mycket värdefullt för oss som har prefektuppdrag! Varmt tack!

  4. Bengt Söderström

    En utmärkt informationskälla försvinner. Din blogg har verkligen varit både rolig, spännande och nyttig. Länkarna till diverse utredningar etc har sparat mig mycket tid. Stort tack!

  5. Helena Jönsson

    Tack för att du har skrivit bra och åsiktsfullt om olika frågor som har hjälpt mig som reporter att göra vår studentkårstidning ännu bättre.

  6. Lars Lustig

    Tack, Kåre, för alla intressanta och läsvärda inlägg, och lycka till med det du företar dig i framtiden.

Kommentera

